Po přejetí hranice mezi obcí Petrovice u Karviné a městem Karviná od Dvoru Olšiny (39,9 km) pokračuj dále po cyklotrase rovně až na hraniční přechod s Polskem Závada-Gołkowice. Tento úsek cyklotrasy vede mimo hlavní komunikace, ve své většině lesem a mezi poli. Ke konci projedeš obydlenou částí, která se nazývá Závada-Gory a po přejetí železničního přejezdu a přilehlé křižovatky, kde pojedeš rovně, se dostaneš na komunikaci, která Tě přivede až k samotné hranici s Polskem (43,1 km).
V průběhu své cesty budeš projíždět jedinečnou přírodní lokalitou zvanou Lazecká remíza, což je zbytek lužního lesa, jehož stáří se pohybuje kolem 180 let a nachází se zde až 200 let staré duby. Nachází se zde také významných ptačí území Heřmanský stav – Odra – Poolší s mnoha ojedinělými ptačími druhy. Území patří mezi oblasti s nejvyšším potenciálem pro hnízdění, tah a zimování ptáků v České republice. Předmětem ochrany je Bukáček malý, Ledňáček říční a Slavík modráček středoevropský.
Historie železnice - část V.
Železnice, kterou budeš přejíždět má svoji velmi zajímavou historii. Jedná se Severní dráhu císaře Ferdinanda, která zde byla vybudována již v roce 1855 a v současné době je trať součástí II. tranzitního železničního koridoru, což je název pro hlavní dálkový železniční tah mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné. II. železniční koridor představuje kromě významného vnitrostátního spojení také tranzitní spojení mezi Vídní, popř. Bratislavou a Varšavou. Součástí železnice v centru Petrovic i Karviné je i unikátní stavba dvojviaduktu. Dvojviadukt byl postaven před více než sto lety, je 87 metrů dlouhý a drží ho čtyřicet železobetonových sloupů. V místě, kde stojí, byla dříve údajně bažina. Proto zde byl vytvořen násep, který zpevnil místo pro výstavbu kolejiště a pro snadnější procházení a projíždění vybudován dvojitý viadukt.